BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

welcome,welcome.. silalaa masuk. Jangan segan-segan!

PILIH JE YANG MANA

Aku Rasa... (37) cairo (4) CERPEN (2) Kenangan (4) novel : aeiou (1) Tips (2)

Wednesday, January 19, 2011

Time Studi Arab 4 SPM

...uhhhuuu...
kali ni nak imbau balik kenangan masa studi arab untuk paper spm la...
time ni la demam aku tibe2 je rindu kat aku, lepas tu peluk aku sampai esok hari. 


paper arab ni memanglah bagi aku mencabau bak kata Malaccan kan...bermakna mencabar. last minute study..

berkobar2 untuk paper esok hari..
miss u all.. korang2 yang temankan aku hafal majaz kinayah dan segalanya... selain dari iqtibas dan entah macam2 lagi la...
time arab..punyala sesak cari semua jenis possiblity utk majaz and kinayah...
ada la satu psl kuda..
"saya melihat kuda bermain di padang sekolah."
kuda~ merujuk kepada orang yang berlari dengan pantas
tiba2 sab ckp.."eh tu mcm hakikat je..."
"knpe plak? mana ada kuda kt padang sekolah!"
"ada..dlm cite de yaya!"
hah!hahahhaha....
itulah kenangan time study arab.. salah satu paper yang sangat mendebarkan.. sekali ambik kau! ciput je soalannya yang keluar.

pagi2 tu mata mengantuk. kepala berdenyut. mata aku panas. pia kadang2 buat konsert amal pagi-pagi buta dengan headfon yang terlekap kat kepala. 

diba pulak kadang-kadang... terbangun. kadang-kadang terlelap. bila bangun, terus ambik nota arab dekat tepi. bila terlelap, nota arab pun jatuh ke sisi.

sab, haa... ini budak selalu menyampuk tiba-tiba. ingatkan apa, tapi last2 dua-dua pihak jadi blur. sab ni mengingau ke? ngaaa... dia cakap tak, dia kata dia dengar apa kitorang cakap. tapi susah nak explain...

demi arab, aku cuba jadi irongirl kejap... subuh makin dekat. karangan pun tak hafal lagi. dorm lain ada yang terang, ada yang gelita. macam selalu, bila orang lain dah mandi, dah pakai kasut, da pergi sekolah...

J8 baru la nak rush untuk semua tu. lepas tu tercungap-cungap masuk bilik sakit. oppss... bukan sakit yea. bilik sakit dekat blok F tu memang port kitorang... terpisah daripada orang lain.duduk atas katil, jadi orang terakhir yang keluar bila cikgu panggil masuk dewan, dengan kertas subjek penuh satu katil. salam cikgu sambil mulut riuh minta cikgu tolong doakan kami, lepas tu 20 kuasa kuda, lari masuk dewan.

 lega sangat bila habis jawab paper arab walaupun time menjawab tu, ALLAH saja yang tahu apa yang aku rasa. Aku harap berbaloi la usaha kami semua berjaga setiap malam dengan result SPM yang gemilang. 11 A!!

Aamin3...  :)


1 comments:

.adibah aziz. said...

salam.aooooooooooooooooooo...
rse nk ulng blek .stadi blek .haha .sebau(btol ke penggunaan ayt ni) je rse....

huhu

carian

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

poweredby NuR aMaLiNa

Powered by FeedBurner