BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

welcome,welcome.. silalaa masuk. Jangan segan-segan!

PILIH JE YANG MANA

Aku Rasa... (37) cairo (4) CERPEN (2) Kenangan (4) novel : aeiou (1) Tips (2)

Tuesday, January 18, 2011

Biologiku Terchenta

depan lab bio... wajah2 org berjaya! aamiin!
...Biologi....
salah satu subjek favourite aku. 
Bila teringat kat biologi terchenta ni, aku ingat jugak kat cikgu romini, tece has and... cikgu aida yang jadi cikgu aku untuk biologi. tece has tak ajar aku, tapi banyak nasihat dia untuk aku. haa... murid sayangla katakan...

ade kwn baik baru...haha
lovely frens... kima and peya.






jgn lupakan kenangan kita 






ingat lagi masa nak sit paper untuk biologi. ada break sehari untuk awal muharam. tahun 2010 ea. hari tu emak balik dari Tanah Suci, tapi aku sorang je tak jemput. Esok paper Biologi. Aku cuma sempat telefon time mak dah sampai airport Jeddah aje, 

one. big. happy. family.
Petang tu dapat pesanan daripada Tece Has, dia nak jumpa budak2 Bio petang nanti untuk amanat terakhir. huhu... aku sebena nye dah cuak. yelah, bwk handphone la kan. haha  mmg aku rasa sume budak blok j ni bawak pun. tece has tu... discipline teacher.
umi and kima
(anga n uda, nk jd ape lps ni?)

petang tu, walaupun macam rasa takut2... aku turun dengan pia sebab nak mintak restu cikgu. tece has bagi air soya. pandai pia pilih, dapat soya cincau yang sejuk tu. ngaa... besh2! dorm aku pulak sikit, so share la dgn masyi and ain.

tece pesan suruh masuk tidur pukul 11.00 malam. paling lewat. adush... macam mana ni? punyalah awal, takkanlah kot? sebab untuk previous subjects, kitorang tdo lambat. selalunya lepas subuh. bangun pukul 7. kadang2 tertidur, tapi 15 minit bangun balik.

tece has kata, takpe jangan risau. Insya-ALLAH yang kitorang baca tu la yang akan keluar. Aku rasa aku memang buat kerja gila malam tu. Buku tak khatam lagi aku da panjat katil sharp pukul 11

aku, pia and diba... try jugak tutup mata. demi sebaris perkataan KEBERKATAN. kami TAWAKAL je, macam yang tece pesan. Ngaa... dgn plan akn bgun pkul 12 balik sbb tece tak ckp bgun pukul brpe.

Aku bukak mata, raba handphone. whoooaaa... segar terus mata bila tengok dah pukul berapa. 4.30 kau! aku lompat katil and terus kejut budak2 ni. bangun, bukak mata and terus capai buku. pagi tu, pia pun tak study dengan headfon di kepala. yang ada cuma, muka serius and fokus yang menakjubkan! :)

Gila laju kitorang baca. Really dah tak sempat sebab paper pukul 8 pagi ni. Macam selalu, baca bila orang lain dah mandi, kitaorang teruskan pembacaan. ain sendiri tegur, dia pelik kenapa malam tadi dorm 8 ni sunyi aje. selalu meriah sampai subuh. aku pun jawab dgn kelam-kabut ~ kitorang tertidurlah!

pukul 7.15... terpaksa jugak aku tutup buku bio ni. capai tuala and buat larian amal ke toilet. sebelum tu, sempat lagi tepon pak cik tanya psl blood osmotic pressure. time tu pak cik tengah drive nak pergi sekolah da. anak sedara dia ni baru nak mandi~

dalam bilik air, terjerit-jerit ingatkan balik budak2 ni apa yang dah baca. share sama2... lepastu pakai baju sekolah dan berlari ke dewan. tece has kata, sudah2 tawakal jelah....

Doa kami semua, harapnya dimakbulkan Ilahi. Moga sebaris KEBERKATAN yang kami cari malamnya, dapat kami perolehi dan SPM kami semua 11 A!

Aamiin... aamiin.. aamiin...Ya Rabbal A'lamiin....

2 comments:

Anonymous said...

waa...sebut psl bio....seram plk aq dgr..ntah ap la jd kng....huhuhu....risau2...

umie said...

waahhhhh...
chantek rrr...
penulis tknal nie...

carian

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

poweredby NuR aMaLiNa

Powered by FeedBurner