BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

welcome,welcome.. silalaa masuk. Jangan segan-segan!

PILIH JE YANG MANA

Aku Rasa... (37) cairo (4) CERPEN (2) Kenangan (4) novel : aeiou (1) Tips (2)

Thursday, February 10, 2011

Suka & Tak


Suka &Tak


Aku pun tak pasti kenapa aku tulis entri tajuk nih. Isi masa terlopong kot… haha.
Suka?
Aku cuma nak story sikit, (sikt je tak banyak * sengih*) pasal benda-bnda yang aku suka. Suka buat, suka makan, suka apa-apa jela.
Nak start daripada mana ya? Okeylah, memandangkan MAKAN adalah aktiviti wajib setiap hari,  teropong dulu SUKA MAKAN.

SUKA MAKAN:

1.       Buah mata kucing. BUAH tau BUKAN MATA KUCING!
2.       Bihun sup yang panas dan berapi
3.       Tepung pelita, fyi ini nama kuih tau. Bukan jenama tepung ke jenama pelita ke.
4.       Popia pedas yang tak berapa pedas.
5.       Ayam masak merah.
6.       Mee rebus? Jalan….
7.       Pizza? Aku tunggu orang belanja.
8.       KFC? Pun tunggu dibelanja
9.       McD… sorry tak layan.
10.   COKLAT! I LUV CHOCOLATES….
Lepas dah makan, kalau tak minum kang tercekik payah pulak. Teropong lak SUKA MINUM

SUKA MINUM:
1.       Air masak
2.       Air sejuk kalau tengah panas. Tapisss sejak ada vending machine kat dapur tuh, korean mari, aku bantai air sejuk je. Ish3.. tak elok sebnarnye.
3.       Air manis bila tekak rasa nak minum air manis.

SUKA WAT TIME WAKTU MELOPONG??
1.       Blogging
2.       Menulis
3.       Fikir masa depan
4.       Chatting cari kawan.
5.       Mepek~ haha
6.       AKAN DATANG…. BERCINTA DENGAN BUKU. INSYA-ALLAH

SUKA TEMPAT??
1.       Jauh daripada manusia yang memekak. Dat’s y port aku time sekolah adalah di belakang bengkel and di belakang blok…
2.       Cantik… siyesly aku suka pantai. Haha… berangin. Huh, tengah panas dalam kete ni. Ke manakah emak? Adesss…
3.       Aku suka air terjun jugak. walla… masyukk and sejukk.

SUKA TENGOK??
1.       Benda natural.
2.       Filem Hong Kong.
3.       Budak kecik.
4.       Pasangan halal yang bahagia. Haha. Emm..teladan…
5.       Pokok walaupun aku tak suka masuk hutan.

SUKA MINTAK??
1.       “Anaku sayangggg, tolong topupkan aku. Nanti aku dah kaya, aku topupkan kamu semula!” Ana, my roomate time balik kampung nanti selalu akan hulur jugak walaupun telinga terpaksa dengar
“ Ko ni mintaklah ati ke nor ke. Asyik pau kat aku je.” Lorr… apakah salahnye? Haha
2.       Kf belanja makan coklat.  COKLAT! COKLAT! COKLAT!

TAK SUKA MAKAN??
1.       Karipap sardin.
2.       Benda pahit
3.       Makanan jepun n korea n pelik2 la. Coz aku anak melayu yang bertekakkan melayu n berselera makankan masakan melayu yang sedap lagi lazat lagi kekal di ingatan~

TAK SUKA MINUM??
1.       Carbonated drink.. tapi andai dihulur, tengok keadaan. TERIMA @ GELENG TQ

TAK SUKA WAT??
1.       Kerja yang dipaksa
2.       Benda yang menyakitkan badan. Haha. Contohnya time along suh menyangkul. Adeshhhh… perit rasa tangan.
3.       Orang bengang.
4.       Orang lain rasa susah. Hehe.. kadang-kadang terpaksa jugak. tak dapat dielak…
5.       Kerja tanpa minat
6.       Maths

TAK SUKA TEMPAT??
1.       Bising tapi kalo aku yang wat bising, itu len story aa…
2.       Hutan
3.       Kem
4.       Yang selalu jammed

Aku rasa itu je kot. Sikit je pun, tak banyak. So nilah serba ciput pasal myself. Ordinary je…
Uhhh….panasnye di sini. Huhu. Bandar yang panas. Lorr… nak cari kantin la. Aku kat smk seri kota nih, temankan mak. Adeshhh… mana mak lama sangat ni? Huhu… rayau jap cari kantin. Hausnye… sudah sampai waktu sarap+lunch aku dah nie…




0 comments:

carian

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

poweredby NuR aMaLiNa

Powered by FeedBurner