BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

welcome,welcome.. silalaa masuk. Jangan segan-segan!

PILIH JE YANG MANA

Aku Rasa... (37) cairo (4) CERPEN (2) Kenangan (4) novel : aeiou (1) Tips (2)

Monday, February 21, 2011

Mendewasakan Seorang Aku

Assignment apa yang atie bagi kat aku nieyh?? 
Agak tak memahami pulak nak buat. Haha..oppss.. da lewat sehari.
Haha...siyes, no idea pasal benda ni semua. Hailohh mulut, rajin je cakap setuju. Emm takpe tambah ilmu. Masalahnya apa pun tataw. Haha~

Today, Sabtu. Hmm... mak ada sekolah ganti, maka di sinilah aku seperti biasa. Uhh... laparnya. And sejuk jugak. Tak bawak sweater pun. Isy, apekah? Dah aircond tambah kipas lagi, atas kepala lak tu. Adehh.. *selesema*.
Wahh lau makan sup panas ni sedap.
Lepas sekolah, teman mak gi tengok pinggan-mangkuk lagi kemudian pergi Mydin, borong barang dapur. Hah, i luv jalan-jalan. Haha...

Semua orang belum bangun agaknya. Huu... away sat p panaskan diri.

~jangan kemana-mana~

ha, lamanya aku nak habiskan post ni. 
dah masuk hari ahad pun. haha... opss no progression pun assignment ni.
rasa macam dah ngantuk. isyak, pastu bumm. haaa... banyak mahu coret sebenarnya.

mood hari ni:
bengang and merajuk.

bengang pada budak yang sesuka hati meletakkan aku sebagai YANG BERSALAH walaupun dia belum tahu cerita sebenar. Hari ini aku belajar lagi kerenah manusia. Aku tahu budak tu tak bermaksud begitu antara aku dan dia(still nak bengang dengan dia), tapi sekurang-kurangnya jangan menuduh melulu bahawa aku tidak wajar melakukan sebegitu pada 'dia'.

Kepada 'dia', jangan cakap berbelit pada aku. Sekejap amaran, sekejap menyokong dan waktu yang lain pula menghalang.

Ahhh... indahnya dunia kalau kita boleh puaskan hati semua orang, Aku cuba, tapi aku tak boleh. Puaskan hati semua orang?? Aku tak mampu walaupun aku mahu.

'Dia', bukan kamu sahaja yang kecewa, aku lebih-lebih lagi. Aku tak luah, tapi mesejku jelas melalui cara dan perbuatanku. Harap engkau faham. Harap maaf, jujur aku kecewa dengan peristiwa ini.

Result pula? Haa..
biarlah kamu result nak tunjukkan diri bila-bila sekalipun, aku malas hendak menyertai pop kuiz TEKA BILA RESULT KELUAR.
Aku tanya budak-budak cb, semuanya dah kecoh keluar lagi 2 minggu. Adakah aku normal? Duk melopong sambil tersenyum aman bahagia?? Sedangkan yang lain sedang dilanda demam seram campur sejuk beku? Haa atau aku cuma tak mahu kalah pada rasa hati??

Driving license.
Ahh..ayah dah daftarkan aku da. Baru je kot. Adehh.. penyakit malas menyerang. Haa.. malas sungguhlaa nak ambik lesen memandu ni.
Aku tahu kot memandu, tapi auto la. Haha.... satu kampung ni aku da round pakai kereta ayah( syhhh..tanpa kebenaran.)
Malas..nak dengar intructor membebel. Malas... malas.. malas. Malas?? Ha, bila lagi pulak aku nak ambik driving license ni? Hahaha... time dah ada kereta sendiri kot. Nanti duk simpan je lesen dalam purse, skill pun makin hari makin berkarat. Haha... ;)

Esok tomyam. Yay!! Sedap tak? Yum3...
Haa.. esok bangun pagi. Sedangkan waktu sekarang sudah pukul tiga setengah pagi...

Kelatnya mata. Haha.. dah tiru ayat ummi pulak. Tadi pandai je mengata.
"Ummi, ko pna rasa ek mata ko?? Kelat, manis ?"

~bersambung~

Dah masuk hari isnin pun. Tapi entri ni pun tak abis2 lagi aku tulis. Haha. Emm... susah nak tafsir apa yang aku rasa sekarang. Seorang demi seorang menguji hati.
Dia, masih belum sudi mengirimkan khabar diri. Senyap sunyi. Sunyi sepi. Aku balik yang risau kat sini. No calls, no single message. Rindu pada mesej sesingkat ini.
"Oit."
Dah lama tak jengah ke inbox.. hmmm...
Ahh... nak teruskan ke tak mohon Perak ni?? KPM da bukak untuk semakan nie...

Oo.. ye. Nak buat pilihan balik. Oh tidakk.. kalau begini gayanya, terpaksalah aku pilih Kolej Mara. Huhu... emm hah..tapi aku nak g KMP tuh....
:(...

Dia yang seorang lagi pun macam tu jugak. Senyap je. Buzz yang tak berbalas, mesej yang dikirimkan tiada respon.
Ha, busy. Husnu zonn.. dia sibuk. Dia busy, hehe..bukan macam aku yang freeeeeee ni. Haha.. emm, tak lama lagi mungkin aku join ke-busy-an tuh.
Kamu, aku rindu tapi tentu kamu tak tahu.

Ahhh tension sebenarnya. Kenapa nak melenting tak pasal2 ni? Aku cuma ingatkan, menjalankan tanggungjawab aku yang belum selesai lagi. Hey kamu, bukan kau sorang je aku hantar mesej pasal duit tuh. Siapa yang belum bayar pun dapatlah! Isy.. aku lak rasa nak marah. Hahhhh... sabar~~
T_T... kamu mengujiku....

Lambatnye openoffice ni. Adehhh... aku nak tidur. Atie dah tanya2 research ni, hmmm...adehhh sebenarnya aku siyes tak faham dengan apa yang aku cari ni. And aku rasa macam tak relax langsung mencari benda2 yang tak difahami ni. Minat... emm minat. Baru aku nampak kenapa minat itu sangat utama selain daripada kelayakan. Yeahhh... tapi kalau minat tanpa kelayakan yang sewajarnya pun tiada makna~~

Haa. . . syukur aku cuma perlu mencari.
Yang menganalisa.... atie.
 Yang bagi markah, her lecturer.
Yang suka dapat markah tinggi, my sister.
Yang bahagia, our parents.
 Yang suka kerana dapat membantu, haha..ehem3.. of courselaa aku.

Emm da pukul 3 pun. Tak sedar pun. Cepatnya masa... openoffice tinggal lagi 20 minit. Huhu..cepatla... aku nak out dah ni... malas nak tengok skrin ni lagi. Dahlah esok nak bangun pagi. Ahhh dunia.

Hmmm.. macam2 jenis orang aku jumpa.
Ditakdirkan aku jumpa dengan somebody yang tak faham bahasa. Adehhh...
Sabar lagi.
Ayat nak bajet, ayat nak bunga... siap ngaku lagi dlm hati ada taman. Apekah??
sOOry.. aku kebal part tu .
Gugugugugu.... adeshh laa.. macam2 perangai.

~rencah hidup yang mendewasakan~

0 comments:

carian

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

poweredby NuR aMaLiNa

Powered by FeedBurner