BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

welcome,welcome.. silalaa masuk. Jangan segan-segan!

PILIH JE YANG MANA

Aku Rasa... (37) cairo (4) CERPEN (2) Kenangan (4) novel : aeiou (1) Tips (2)

Thursday, February 10, 2011

How To Transform Into A....GIRL

di pagi2 buta nieyh.. haha.
hmm... 4 pagi. 
aku nak tulis something pasal transformation.

How to transform into a...
GIRL.

Aku dapat soalan cepu white gold daripada seseorang ni untuk menjadi seorang gadis. Hehe.. dengar macam tak make sense lak. 
Dia ni memang girl, cuma agak boyish sikit. Aku pun taklah girly nau, tapi... 
bolehlaa kot nak share2 sikit. cewah...

Memandang si dia yang bertanya ni pun sudah mencecah umur 18, umur keramat tuh.
Aku fikir, mungkin dia risau agaknya. For me, jadi jelah diri sendiri. Aku cakap, masa akan mengubah diri kita. But she refused to listen to my words.

Timi, steps ni are specially dedicated for you. Ngeh3...

1st step:

buy a handbag and dun forget to used it. 
kalau tak selesa real handbag, just beli bag yang ala-ala handbag.
pastu memandangkan kamu akan ke kuliahkan, bawakla setiap hari. penuhkan dengan nota-nota kuliahmu itu. haha... 
pastu bila dah pakai tuh, jalan pun ala-ala catwalk la. haha.

next>>>

catwalk. 
lor....kan selalu tengok model jalan kan. nona ke apa ke. 
haha. tiru macam saya, ehhh... nonono... aku bukan model. tiru macam mereka.
kaki tu jangan duk jalan macam gergasi, slow and steady... lembut gitu.. eceehhh...

make sure, catwalk yang dipraktiskan menjadi catwalk. bukannya kurapwalk okey? 

next??

makan. yeay makan!
ni tips pun aku tengah duk praktis. haha.
makan tuh,

"Tutup mulut! kunyah slow2... 40 kali ikut sunnah!"

Itu Diba kata. Yeah...bila makan TUTUP mulut. Kunyah sampai hancur, senang penghadaman.
Walla weii.... ni memang la. Memang praktis mau setiap hari, haha sebab setiap hari makan kan? 

next laa.....

bahasa.mind ur words. 
cakap tu, jangan terlalu kasar. 
PESANAN PENAJA: 

JANGAN PULAK SENGAJA LEMBUTKAN SUARA PADA LELAKI BUKAN MAHRAM YE!

cakap jelah secara normal, bagi pandangan aku. time cakap tuh, hah...ini punya kondisi aku selalu tengok. kalau dengan sesama girl, 

walaupun tengah bergurau, 
TOLONG KAWAL TANGAN ANDA.

ni tak, asyik didebik je kawan tuh. habis lebam badan anak orang. 

bergurau ada batasnya. agak-agaklaa kan.
aku pun kadang-kadang melayang gak tangan nih secara tak sengaja. tapi tolonglah jangan kuat sampai kawan tuh terlekat ke dinding. *wink3*

okay. rasanya tu je kot tips aku.
chayok chayok chayok!

p/s: i'm not a girl, not yet a woman.

3 comments:

Anonymous said...

ao..thanx..timi akn cb..tp tkt gak klo xmnjadi..jd lg truk..ko nk taw x sape y gtaw aq..aq rse ko taw sape orgnye..ko rse aq ble x jd gurl..aq rse malu je ble dy pndg aq,,mke aq rse pns je..huhu..

adibah aziz said...

KAHKAHKAH

NuR aMaLiNa said...

alalalaaaa timi, u r most welcome my dear..
haha... anyway prctice pasti perfect. haha.
of cos u can be a gurl.. coz u r born as a girl meyhh...
rasa pns? huhu... itu tandanya.. ehemmm...
hello world, somebody da terjatuh ke anak tangga cinta..

carian

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

poweredby NuR aMaLiNa

Powered by FeedBurner