BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

welcome,welcome.. silalaa masuk. Jangan segan-segan!

PILIH JE YANG MANA

Aku Rasa... (37) cairo (4) CERPEN (2) Kenangan (4) novel : aeiou (1) Tips (2)

Monday, February 14, 2011

Sekejap, luahan hati

jarang aku buat luahan hati kat sini. hehe... of courselaa.. mau tapis2 dulu.
hmm... right now, right here
terasa busannn lak. aku macam biasa, macam setiap pagi, duduk je depan notebook ni tak gerak-gerak sampai ada perkara yang menuntut aku bergerak. 
usia 18 ku , sementara menanti peluang untuk sambung sesakkan kembali kepala otak dengan pelajaran, 
aku habiskan dekat office mak.

perut kata : lapar.

hati jawab : malas nak gi kantin.

setiap pagi sampai tengahari tahan sejuk kat office.

lalu hari ni aku bawa sweater bersama. *smile*

nanti lunch terus. huhu...bad habit. tapi sebab da terbiase, no hal laa. huhu... bagaimana dengan langkah masa depan? boleh  harungi tak lagi macam waktu, zaman pakai baju putih kain biru dan sepatu hitam?

teringat zaman kenakalan dulu. 

time kecik: 

pancitkan tayar basikal best friend sendiri, and he never put the blame on me.
now i lost him. *sebak kejap*
tapi... alah, ade jodoh aku jumpalah dia kembali.

pernah buat lontaran batu gaya lontar peluru pada lawan gaduh.
dia berdarah. kepalanya.
maka? langkah seribu masuk rumah. jangan tunjukkan muka lagi. aku tahu, sure budak tuh mengadu pada mak dia. 
itulah berani sangat duk baling batu kat anak orang, tapi hati takut jugak.

lari dari solat jemaah time kat sekolah rendah agama dulu.
kerana? tak bawak telekung. 
time tu aku masih pakai kain hijau. 
geng2 menyorokku, apa khabar kamu semua?

mungkin aku ni... 
agak gengster time sekolah rendah dulu. 
boys~ tak pernah tegur aku.
treasurer( boy) ~ pesan girl sebelah aku suh aku bayar duet kelas. hailooh... mintak terus je la kan???
new ustazah knew me. sedangkan aku pun lom sempat berkenalan dengan ustazah tuh.

pernah buat kegilaan pada trofi. sanggup beli borang kuiz jawi banyak2...
termasuk pau duet ana untuk beli borang sekali, dua kali, tiga kali, berkali2...
semata-mata mahukan trofi
PENYERTAAN KUIZ JAWI TERBANYAK

and my luck, aku menang jugak kuiz jawi tuh, 
tempat ketiga sebab ejaan aku betul. *cheeeseee*

tapi aku tahu, aku sangat pendiam bila terpisah dengan geng aku. maka aku layan novel yang aku karang sendiri. entah tercampak ke mana sudah itu novel terbengkalai....

time tadika:

aku ada geng. alyya, syahirah, keli.
ni sebaya ngan aku.

alyya, aku still contact dengan dia.

syahirah, dia agak pelik bila berYM dengan aku kebelakangan ni.

keli? totally aku hilang jejak dia.

keli, dia tuh suka cucuk pinggang kitorang. ingat geli ke??? 
nope, sakit you...

aku?

aku and geng2 aku.. 

pernah memerintah secara mutlak dalam bilik permainan.
only geng aku je yang boleh masuk. 
keli? he became the guard...
haha. me? as the princess. 
alyya and syera as well...

until.
ada budak merampas tampuk pemerintahan.
cehh... 
takkan terdelete dari memoriku...
apa khabar kamu batrisya?

time sekolah rendah:

aku cuma budak biase. 
yang selalu berfikir jauh dari batasan umurku. haha. masuk raga angkat sendiri pulaa...
masa sekolah rendah, aku selalu fikir.
bilakah mahu tamat ini persekolahan?

now aku rasa. best jugak... walaupun boring kadang2...

rasa diri senior start darjah dua.
haha. 
pernah pergi interview pengawas, tapi 
tak ada rezeki. maka aku jadi pengganas. kwang3.. 
taklah ganas sangat sebenarnya.

darjah dua jugak ada sorang cikgu ajar aku satu benda.
cikgu muhammad namanya, da pencen pun.
dia cakap, kalau kita susah nak dapatkan sesuatu ilmu itu..
tulis basmallah banyak2 dalam kertas
pastu selitkan kat celah buku.
i did the tips.
moga2 la makbul doaku. ameen...

darjah lima. 
sad memory. aku gaduh dengan best friend aku. cuma kerana dompet.
gurauan yang menjadi pergaduhan.
sampai sekarang aku tak cakap kat dia.
dia merajuk, and dia... uhh... rindu masa lalu.

darjah enam.
aku pulun habis sebab aku ikut cakap ana.
jangan duk satu sekolah dengan mak!
aku buat keputusan sendiri untuk pilih sekolah sc @ agama.
aku pilih apa yang orang lain tak ramai pilih.
and alhamdulillah... aku dapat sharodz.

ahh..coretan masih panjang lagi untuk sekolah menengah pulak.
haha.
angin malas aku bertiup kencang. entri lain baru aku tulis laa pasal sekolah menengah. guuuuu...

~adiozzzz~









0 comments:

carian

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

poweredby NuR aMaLiNa

Powered by FeedBurner