BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

welcome,welcome.. silalaa masuk. Jangan segan-segan!

PILIH JE YANG MANA

Aku Rasa... (37) cairo (4) CERPEN (2) Kenangan (4) novel : aeiou (1) Tips (2)

Monday, October 3, 2011

Cinderella at Khan eL Khalily??

gmt +2: 5.10 am

hey! serious lah!


ah! masalah jam biologi! seharian aku tak tidur. eh tak. tidur. tidur. tidur dalam 4 jam. :D


yeah, 4 jam lepas maghrib aku terus tenggelamkan badan dalam comforter. hah!


penat. tired. lelah . letih. exhausted. haih. tak apa, lama-lama nanti biase! (tiba-tiba bersemangat)




poyolah. haha. bila fikir-fikir balik depan 'jendela dunia' (tak lain tak bukan, aku memang tengah duduk dekat meja
 studi roommate sambil tengok dawn melalui tingkap bilik ni) . rasa macam tak betui pun ada!

kata kak fatin (my senior) : aik. tak pernah terfikir pun nak buat round awal-awal ni! haha.. tunggu tahun 4 lah, nanti buat round.


haih. apalah aku ni kan. semangat tak tentu hala pulak. hihi. oke. oke. deparment notes semua belum release

kecuali basic anat. selak je tadi pun. ( tadi semangat sangat, la ni apa cite?)




ho yeah! skype dengan mak malam tadi. mom, miss u so much! (tetibe rasa cengeng)
masa tu malaysia midnight sudah.


hoh! ni yang aku nak story . lepas pergi fakulti, kami berempat (including senior) pergi husein. ok. husein

 memang awesome! haha . shopaholic macam aku ni boleh jadi parah kalau duk tebeng ke situ je. no. no. no.

say NO tu husein. not until i got my ticket back to hometown. :)


pasar khan el khalily 
oke.


apa yang oke? hati oke. kaki? tak oke. apesal ngan kaki? jalan tar tu muchmuchmuch pendek kalau nak

 banding dengan khan el khalily ni lah.


sorry pic ni terbalik. HAHA.
ini adalah kedai perfume!

construction gaya lama depan masjid husein.

dalam pagar tu, dalam sikit adalah makam saiyidina husein. 

SARDIN!
 dyorang ni seboleh-boleh nak masuk walaupun tramco dah penuh.
akibatnya roommate berasap. HAHA.



 sekarang aku seriouslah! serious ngantuk! urgh!


aku beli sneakers. (saja buang tebiat . apesal? dulu nak feminin bagai!)




sneakers. nantilah ye. nanti boleh tengok. biasa-biase je kasut tu. tapi yang buat luar biasa, penjualnya.


aku tengok kelakar pulak. 
aku datang. hey, look at those shoes! cutelah pulak, sempoi ke tak kalau pakai dengan baju kurung? hah,

 kasut alex boleh pakai masa function kan?


aku terus ambik kasut tu. aku tengok size. roommate kat sebelah. tengok purse.


"ana aiza size kabir?"


ape tu? ntah betul ke tak aku cakap. tibai jah! haha. aku mintak size yang besar. amu (pakcik) pun bagi aku

 satu sneakers, light blue colournye.


no! tak. tak. dia bukan bagi aku. aku pegang kejap je nak tengok size. lepas tu aku nak try. aku belum

sempat nak tunduk, amu tu tunduk dulu.


he's waiting in front of me. macam fairytale cinderella tahu tak? dia yang pakaikan aku kasut tu! *sigh*. aku

sangat terkejut. terus aku pandang roommate.

"mira! pakcik ni . dia yang tolong sarungkan kasut ni?"


roommate sendiri terkejut. amu, saya boleh pakai sendiri. janganlah susah-susah macam ni.


haih. korang faham ke tak dengan story aku ni? okey, i'm not a good storyteller. banyak pause dari play, kata

 roommate.


tapi. korang bayangkan. amu tu muka dia, memang dah tua . tak keterlaluan aku cakap boleh jadi sebaya

atukatuk kita. masih gigih bekerja pada usia emas. lepastu, aku rasa macam tak proper sangatlah aku yang

 belia ni dilayan macam tu.


before tu aku ada beli selipar untuk rumah. okay. plastik untuk selipar tu pun entah apa-apa. tiba-tiba amu ni

 ambil selipar tu dari tangan aku dan terus masukkan pada plastik yang baru. aku tercengang. i'm

reallyreallyreally touched oke!



aku geleng. last last aku ambik warna gelap sikit (atas saranan roommate) , aku terus pakai sendiri. tak sampai

hati. kalau amu tu tolong sarungkan lagi, aku memang rasa bersalah lah!




sneakers tu 20 egp. kat kedai lain semua aku tawar bagai nak rak. tapi aku terus speechless. aku bayar je.

sampaikan ada sorang peniaga bagi statement kat aku. maksud dia macam nilah. 




1 genih pun nak berkira~!


dia senyum, aku sengih. bila fikir-fikir, diorang ni memang orang susah kan. senior cakap, 25 sen pun sangat

bermakna bagi diorang.


oke. oke. enough lah kot untuk hari ni. banyak tulisan tak ada gambar pulak. nanti aku upload len oke. mata

pun dah sangat mengantuk , tengok mood. kalau rajin aku sambung lagi post ni. ok. wasalam!



nota kaki:  apa pengajaran yang aku dapat semalam? syukur! syukur alhamdulillah! ^^,











0 comments:

carian

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

poweredby NuR aMaLiNa

Powered by FeedBurner